Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výtvarné umění jako námět činností v mateřské škole
KOLACÍ, Kristýna
Bakalářská práce je zaměřena na využití výtvarného díla jako inspiračního zdroje činností dětí v mateřské škole. Cílem práce je vypracování tematických celků zaměřených na různé epochy, dále z výtvarných děl, uměleckých směrů představitelů. Teoretická část se zaměřuje na období předškolního věku a jeho specifik, na přiblížení epoch výtvarného umění vybraných pro práci s dětmi. V souvislosti s pozorováním je v praktické části kromě vytvoření celků popsán také reflektivně způsob vnímání výtvarného umění dětským účastníkem.
Využití arteterapie ve specifické výtvarné tvorbě dětí z dětských domovů.
KOLMANOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce je věnována možnostem arteterapie v dětském domově se školou a analýze výtvarného projevu dětí umístěných v tomto zařízení. V první části popisuje úskalí ústavní péče a poruchy chování, které jsou u dětí v dětském domově se školou nejčastější. Věnuje se také hlavním přístupům v arteterapii a vývoji dětské kresby. V hlavní části popisuje práce dvouletý průběh skupinové arteterapie v konkrétním zařízení a práci s klienty, její průběžné výsledky dokladuje na dvou podrobnějších kazuistikách. Na závěr shrnuje, jak vypadá typický výtvarný projev dětí z dětského domova se školou, ilustruje ho vloženými obrazovými příklady a zjištění komparuje s poznatky v odborné literatuře.
Malba jako fyzická, gestická akce. Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě
Lešková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Lešková, K.: Malba jako fyzická, gestická akce - Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 84 stran. Práce má za úkol přiblížit vybrané momenty v historii malby, které spojuje gestický prvek a fyzická a gestická akce. Toto zadání je převážně ohraničeno tématem krajinomalby. Součástí je filozofická úvaha o podstatě obrazu jakožto fyzickém objektu. Na základě nových zjištění propojených s reflexí vlastní tvorby, vznikl soubor výtvarných prací s důrazem kladeným na gestické vyjádření. Propojení získaných vědomostí a vlastní výtvarně-tvůrčí zkušenosti vedlo k vytvoření didaktické výtvarné řady úkolů vhodných pro výuku žáků základních škol, ze kterého je patrná snaha o rozvoj tvořivého myšlení a vedení ke gestu a akci při tvorbě. Velký důraz je kladen na motivační proces. Část úkolů je ověřena praxí na základní škole. Celá práce je průběžně doplněna obrazovou dokumentací.
Specifika a vývoj výtvarného projevu dětí se zrakovým postižením v mateřské škole
LUDVÍKOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem a jeho vývojem u dětí trpících zrakovým postižením. V teoretické části je podrobně popsána dětská kresba a problematika zrakového postižení se zaměřením na předškolní období. V praktické části autorka sleduje u pěti dětí s různým typem zrakového postižení osobité znaky nacházející se v kresbě postavy a popisuje vývoj, kterým kresba prošla v průběhu téměř jednoho roku.
Charakteristika výtvarného projevu keňských žáků (teoreticko-empirická práce)
HORÁKOVÁ, Šárka
Diplomová práce na téma Charakteristika výtvarného projevu keňských žáků se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část se zabývá kulturním, sociálním a politickým uspořádáním v Keni a stručnou charakteristikou vybraných etnik v kontextu jejich historických a kulturních souvislostí. Podstatnou část tvoří také kapitola věnovaná současnému i tradičnímu keňskému umění. Za cíl si tato část práce klade přiblížit keňský edukační systém se zaměřením na výuku výtvarné výchovy a uměleckého vzdělávání. Empirická část se věnuje samotné charakteristice výtvarného projevu keňských žáků a popisuje průběh předem vytvořených lekcí výtvarné výchovy na základních školách ve vytyčených oblastech. Součástí teoretické i výzkumné části je obrazová dokumentace.
Dětský výtvarný projev v předškolním věku
DVOŘÁKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá výtvarným projevem dětí předškolního věku. Pojednává o výtvarných technikách v tomto období a dokládá praktické ukázky tvorby formou výtvarných lekcí. Pozornost je věnovaná také volnému času a výtvarným činnostem vznikajícím ve volném čase. V teoretické části blíže charakterizuji pojem volný čas, dětský výtvarný projev a předškolní věk. Poukáži na zvláštnosti daného věku a nastíním diagnostické možnosti dětského výtvarného projevu. Blíže charakterizuji tvořivost jako výchozí pojem a specifikuji výtvarné techniky v předškolním věku. Cílem bakalářské práce bude ověřit teoretické poznatky v praxi formou praktických ukázkových lekcí výtvarné tvorby dětí. Praktická část je tvořena formou ukázkových lekcí výtvarné tvorby 5 dětí předškolního věku. Popisuji zde a zhodnocuji jednotlivé činnosti na základě stanovených cílů a dokládám ukázky tvorby dětí.
Kolektivní a skupinové výtvarné činnosti v mateřské škole
RŮŽIČKOVÁ, Michaela
Tématem bakalářské práce jsou skupinové a kolektivní výtvarné činnosti v mateřské škole. Teoretická část se zabývá charakteristikou předškolního věku a rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Také popisuje metody a formy vedení výtvarných činností. Následuje kapitola zaměřená na dětský výtvarný projev a jeho vývoj. V závěru popisuje některé tradiční a netradiční výtvarné techniky a pracovní návyky při kreslení a psaní. Praktickou část tvoří popis konkrétních skupinových a kolektivních činností realizovaných s dětmi v mateřských školách.
Malba jako fyzická, gestická akce. Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě
Lešková, Kristýna ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Lešková, K.: Malba jako fyzická, gestická akce - Gesto a prostorově hmotné prožívání reality v krajinomalbě. [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 84 stran. Práce má za úkol přiblížit vybrané momenty v historii malby, které spojuje gestický prvek a fyzická a gestická akce. Toto zadání je převážně ohraničeno tématem krajinomalby. Součástí je filozofická úvaha o podstatě obrazu jakožto fyzickém objektu. Na základě nových zjištění propojených s reflexí vlastní tvorby, vznikl soubor výtvarných prací s důrazem kladeným na gestické vyjádření. Propojení získaných vědomostí a vlastní výtvarně-tvůrčí zkušenosti vedlo k vytvoření didaktické výtvarné řady úkolů vhodných pro výuku žáků základních škol, ze kterého je patrná snaha o rozvoj tvořivého myšlení a vedení ke gestu a akci při tvorbě. Velký důraz je kladen na motivační proces. Část úkolů je ověřena praxí na základní škole. Celá práce je průběžně doplněna obrazovou dokumentací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.